Algus: Õpilase ja autokooli poolt kokkulepitud ajalÕppe liik: eesti keeles Teoorialoengud: kontaktõpe Pärnu mnt 41a kolmapäeva õhtuti kell 17:30 + e-õpeSõiduõpe: kokkuleppel oma sõiduõpetajaga Vajalik eelregistreerimine! Hind: 690€ (kombineeritud teooriaõpe, internetikool, testid jm õpp...
21
22
09:45 - Lõppastme 1-päevane koolitus, hind al 100€
Koolitus algab 22. jaanuaril 2021 kell 9:45Koolituse maksumus 100€ Koolitusmaht: Keskkonda säästev, ohutu ja teisi liiklejaid arvestav mõtteviis. Käitumine libedates teeoludes (2 teooriatundi) . Libedasõidu riskivältimise praktikum (1 õppetund ) . Keskkonda säästva, riske vältiva ja teisi liiklejaid arvestava s&oti...
23
24
09:45 - Lõppastme 1-päevane koolitus, hind al 100€
Koolitus algab 24. jaanuaril 2021 kell 9:45Koolituse maksumus 100€ Koolitusmaht: Keskkonda säästev, ohutu ja teisi liiklejaid arvestav mõtteviis. Käitumine libedates teeoludes (2 teooriatundi) . Libedasõidu riskivältimise praktikum (1 õppetund ) . Keskkonda säästva, riske vältiva ja teisi liiklejaid arvestava s&oti...
25
26
27
17:30 - B-kategooria kursus
Algus: 27. jaanuaril kell 17. 30Õppe liik: e-õpe/ eesti keelesTeoorialoengud: 3Pärnu mnt 41aSõiduõpe: kokkuleppel oma sõiduõpetajaga Vajalik eelregistreerimine! Hind: 690€ (kombineeritud õpe so klassiõpe + õppimine täiendavalt internetikoolis, testid jm õppematerjalid ja vastavalt 1. veebruar...
28
29
09:45 - Lõppastme 1-päevane koolitus, hind 100€
Koolitus algab 29. jaanuaril 2021 kell 9:45Koolituse maksumus 100€ Koolitusmaht: Keskkonda säästev, ohutu ja teisi liiklejaid arvestav mõtteviis. Käitumine libedates teeoludes (2 teooriatundi) . Libedasõidu riskivältimise praktikum (1 õppetund ) . Keskkonda säästva, riske vältiva ja teisi liiklejaid arvestava s&oti...
30
31
Veebruar 2021
1
2
3
4
5
6
10:00 - Esmaabikoolitus, hind 40€
Algus: 6. veebruaril. 2021 kell 10. 00-14. 30Asukoht: Pärnu mnt 41a (sissepääs sisehoovis) Koolituse maht on 16 tundi. Meie autokoolis läbitakse teooriakursus 10 tundi e-õppes enne praktika läbimist ja 6 tunnine praktika toimub Pärnu mnt 41a (sissepääs sisehoovis) . Koolituse käigus läbitavad teemad: 1) õnnetusoluko...
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Märts 2021
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
18:00 - A-kategooria kursus
Algus: Esimene teoorialoeng alustab 11. märtsil 2021 kell 18:00Kestvus: juhiloa omanikele alates 2 nädalat ja juhiloata isikutele alates 4 nädalat Õppe liik: eesti keeles Teoorialoengud: e-õppenaSõiduõpe: kokkuleppel oma sõiduõpetajagaSoodustused: 15€ Testudo endistele õpilasteleVajalik eelregistreerimine! Hinnad 2...
12
13
10:00 - Esmaabikoolitus, hind 40€
Algus: 13. märtsil. 2021 kell 10. 00-14. 30Asukoht: Pärnu mnt 41a (sissepääs sisehoovis) Koolituse maht on 16 tundi. Meie autokoolis läbitakse teooriakursus 10 tundi e-õppes enne praktika läbimist ja 6 tunnine praktika toimub Pärnu mnt 41a (sissepääs sisehoovis) . Koolituse käigus läbitavad teemad: 1) õnnetusol...
A- ja B-kategooria kursused vaegkuuljatele ja kurtidele
Jalgratturite koolitus
Lisaõppesõit
Juhiluba koodiga 96
Eksamid ja vahearvestused
Broneeri teooriaeksamile v vahearvestusele
Eksamid ARKis
Õpilastele
Registreeri kasutajaks
Õpilaste rubriik
Uudised ja pakkumised
Kinkekaart
Koolitustingimused ja tasumisvõimalused
Koostööpartnerid
KKK
Kontakt
Viited
Veebilehekülgi
Õigusaktid
Õppekavad
11
Juhi tööasend ja turvavarustus
Aine lühikirjeldus
Koolitus viiakse läbi kus muud liiklust ei häirita ega ohustata, muuks liikluseks
suletud alal, õppesõiduväljakul, turvahallis ja/ või selleks kohandatud simulaa-
toril. Omandatakse sõiduks valmistumiseks vajalikud oskused – juhi tööasendi
reguleerimine, oskus aidata sõitjatel turvavarustus kinnitada, oskus kontrollida
sõiduki vastavust tehnonõuetele, oskus aru saada, millal sõiduki kasutamine on
ohtlik.
Aine üldeesmärgid
Luuakse eeldused enne sõidu alustamist enda ja teiste liiklejate ohutuse
tagamiseks vajalike oskuste kujunemiseks. Luuakse eeldused motivatsiooni su-
urendamiseks kasutada turvavarustust ja nõuda turvavarustuse kasutamist sõit-
jatelt .
Õpiväljundid
Pärast koolitust õpilane:
oskab teostada sõiduki sõidueelset kontrolli kasutades sh sõiduki
käsiraamatut;
oskab reguleerida tööasendi ja tahavaatepeeglid juhile sobivaks;
oskab ise kasutada sõiduki turvavarustust ja aidata kaassõitjatel kinni-
tada turvavarustust; selgitada turvavarustuse kasutamise vajalikkust;
oskab kasutada sõidukile paigaldatud lisa- ja mugavusseadmeid;
teab juhi valest tööasendist ja turvavarustuse valest kasutamisest tu-
lenevaid ohte;
on rohkem motiveeritud kasutama turvavarustust ja nõudma tur-
vavarustuse kasutamist sõitjatelt .
12
Sõiduki käsitsemine
Aine lühikirjeldus
Koolitus viiakse läbi kus muud liiklust ei häirita ega ohustata, liikluseks suletud
alal, õppesõiduväljakul ja/või selleks kohandatud simulaatoril. Harjutatakse
mootori käivitamist, sõiduki juhtimisseadmete käsitsemist, manööverdamist,
märgu andmist, sujuvat liikumist, sõidu lõpetamist, pidurdamist jms. Harju-
tamist jätkatakse kuni saavutatakse ohutu ja keskkonda säästev sõiduki käsit-
semise vilumus tasemel, mis on vajalik sõidu õpingute alustamiseks vähese
liiklusega teel.
Aine üldeesmärgid
Luuakse eeldused ohutu ja keskkonda säästva sõiduki käsistemis oskuste ku-
junemiseks, mis on vajalikud sõiduõppe jätkamiseks vähese liiklusega teedel.
Õpilane oskab paigalt võtta, sõidukit sujuvalt ja äkkpidurdamisega peatada ning
sõidurada vahetada
Õpiväljundid
Pärast koolitust õpilane:
oskab käsitseda sõidukit ohutult ja keskkonda säästvalt tasemel, mis
võimaldab jätkata sõidu õppimist vähese liiklusega teedel;
teab sõiduki vale käsitsemisega seonduvaid ohte ja mõju keskkonnale;
omab realistlikku arusaama isiklikest, sõiduki käsitsemisega seotud
tugevatest ja nõrkadest külgedest;
tajub ja teab oma nõrku külgi, mis on seotud sõiduki käsitsemisega ning
oskab oma käitumises nendega arvestada;
on motiveeritud sõidukit ohutult ja keskkonda säästvalt käsitsema.
21
Sõiduki juhtimine vähese liiklusega teedel
Aine lühikirjeldus
Viimistletakse sõiduki ohutu ja keskkonda säästva käsitsemise vilumust tase-
meni, mis on vajalik sõiduõppe jätkamiseks erinevates liiklussituatsioonides.
Harjutatakse liikluses osalemiseks vajalikke oskusi vastavalt regiooni eripärale:
tähelepanu suunamist liikluses olulisele, ohutu liiklemise põhimõtete kohal-
damist, teiste liiklejatega arvestamist, õige asukoha valikut teel; teede lõiku-
misaladele, teega külgnevatele aladele, raudteeülesõidukohale lähenemist ja
nende ületamist; sõidujärjekorra reeglite kohaldamist; peatumist ja parkimist,
manöövrite sooritamist jms. Juhitakse tähelepanu liikluses osalemisega seotud
ohtudele ja nende vältimise võimalustele.
Aine üldeesmärgid
Luuakse eeldused liikluses osalemiseks vajalike oskuste kujunemiseks tasemeni,
mis on vajalik sõidu õppimise alustamiseks erinevates liiklussituatsioonides.
Luua eeldused valmiduse kujunemiseks võtta juhina vastutus enda ja teiste elu
ning tervise eest. Luua eeldused realistlikku arusaama kujunemiseks isiklikest,
vähese liiklusega teedel sõitmisega seotud tugevatest ja nõrkadest külgedest.
Suurendada järjest rohkem õpilase vastutust oma õppimise eest
Õpiväljundid
Pärast koolitust õpilane:
oskab käsitseda sõidukit ohutult ja keskkonda säästvalt viisil, mis on
vajalik sõidu õppimise alustamiseks erinevates liiklussituatsioonides;
omab vajalikke oskusi liiklemiseks vähese liiklusega teel;
oskab peatuda ja parkida teel;
teab vähese liiklusega teel sõiduga seotud ohte ja oskab neid ohte oma
käitumisega vältida;
mõistab, et juhil kui suurema ohu allika valdajal, tuleb võtta vastutus
enda ja teiste elu ning tervise eest;
omab realistlikku arusaama isiklikest, vähese liiklusega teedel sõit-
misega seotud tugevatest ja nõrkadest külgedest;
tajub ja teab oma nõrku külgi, mis on seotud sõiduki juhtimisega vähese
liiklusega teedel ning oskab oma käitumises nendega arvestada.
22. 23, 24, 25
Sõiduki juhtimine erinevates liiklussituatsioonides
Aine lühikirjeldus
Koolitus viiakse läbi keerulisema ja tihedama liiklusega teedel. Viimistletakse
sõiduki ohutu ja keskkonda säästva käsitsemise vilumust tasemeni, mis on vajalik
sõiduõppe jätkamiseks 3. moodulis. Harjutatakse liikluses osalemiseks vajalikke
oskusi vastavalt Eestimaa regiooni eripärale: tähelepanu suunamist liikluses
olulisele, ohutu liiklemise põhimõtete kohaldamist, teiste liiklejatega arves-
tamist, õige asukoha valikut teel; teede lõikumisaladele, teega külgnevatele
aladele, raudteeülesõidukohale lähenemist ja nende ületamist; sõidujärjekorra
reeglite kohaldamist; peatumist ja parkimist, manöövrite sooritamist jms. Juhi-
takse tähelepanu liikluses osalemisega seotud ohtudele ja nende vältimise või-
malustele.
Aine üldeesmärgid
Luuakse eeldused liikluses osalemiseks vajalike oskuste kujunemiseks tasemeni,
mis on vajalik sõidu õppimise alustamiseks 3. moodulis. Suurendada järjest
rohkem õpilase vastutus oma õppimise eest. Luua eeldused realistliku arusaama
kujunemiseks erinevates liiklussituatsioonides osalemisega seotud tugevatest ja
nõrkadest külgedest.
Õpiväljundid
Pärast koolitust õpilane:
oskab käsitseda sõidukit ohutult ja keskkonda säästvalt viisil, mis on vaja-
lik sõidu õppimise alustamiseks 3. moodulis;
omab erinevates liiklussituatsioonides toimetulekuks vajalikke oskusi
teel;
teab erineva liiklusega teel sõiduga seotud ohte ja oskab neid ohte oma
käitumisega vältida;
mõistab, et juhil kui suurema ohu allika valdajal, tuleb võtta vastutus
enda ja teiste elu ning tervise eest;
omab realistlikku arusaama isiklikest, erineva liiklusega teel sõitmisega
seotud tugevatest ja nõrkadest külgedest;
tajub ja teab oma nõrku külgi, mis on seotud sõiduki juhtimisega erineva
liiklusega teedel ning oskab oma käitumises nendega arvestada;
kohanema liikluses toimuvate muutustega;
on võimeline hindama võimaliku liiklusohtliku olukorra tõsidust ja
reageerima kohaselt;
on võimeline liiklusoludega arvestades sõidukit juhtima antud teelõigul
lubatud suurima sõidukiirusega.
33
Möödasõit, möödumine ja ümberpõige
Aine lühikirjeldus
Aine raames väljaspool asulat läbiviidavas sõidutunnis rakendatakse teooriaõppes
omandatud teadmisi pärisuunas ja vastassuunas möödasõidu, möödumise ja või-
malusel ka ümberpõike kohta – ohutuks möödasõiduks vajalike eelduste olemasolu
hindamine, käitumine möödasõitja ja möödasõidetava rollis, ohu ilmnemisel möö-
dasõidu katkestamine jms. Aine raames viiakse läbi sõidutund teelõigul , kus möö-
dasõidu, möödumise ja ümberpõike õpetamisega teisi liiklejaid oluliselt ei häirita.
Tavaliikluses on õppesõidukiga keeruline leida võimalust möödasõidu õpetamiseks
– pole sõidukeid, kellest mööda sõita. Seepärast viiakse sõidutund läbi 2-3
õppesõidukiga. Jäädes sõitma 10-20 km/h väiksema sõidukiirusega kui on suurim
lubatud sõidukiirus ja/või oludele vastav sõidukiirus konkreetsel teelõigul, saab
kordamööda pakkuda üksteisele võimalust mööda sõita. Kui koolil on ainult üks
õppesõiduk, siis teiseks sõidukiks võib olla ka mõni muu, õppesõidukiks mitte ko-
handatud harjutuse läbiviimist abistav sõiduk, kuid oma sõidutunni juhib iga õpi-
lane õppesõidukiga. Sõidutunni käigus juhib iga õpilane sõidukit vähemalt ühe
sõidutunni. Sellel ajal, kui üks õpilastest sõidab, jälgivad teised tema sõitu. Re-
flekteeritakse nähtu ja kogetu üle – kas möödasõit oli ohutu, kuidas minul läks
võrreldes teistega, mis läks hästi, mida võiks teha teist moodi, kas pikivahe enne
ja pärast möödasõitu oli piisav, kas manööver tehti õigesti jms. Sõidutundi juhib
õpetaja suunavate küsimustega, kasutades nn arengutreeningu meetodit.
Sõiduõpe on võimalik läbida selleks kohandatud simulaatoril.
Aine üldeesmärgid
Luua eeldused ohutuks möödasõiduks, möödumiseks ja ümberpõikeks ning väl-
jaspool asulat peatumiseks ja parkimiseks vajalike oskuste kujunemiseks. Suuren-
dada järjest rohkem õpilase vastutus oma õppimise eest. Luua eeldused realistliku
arusaama kujunemiseks isiklikest, möödasõidu, möödumise, ümberpõike, peatu-
mise ja parkimisega väljaspool asulat seotud tugevatest ja nõrkadest külgedest.
mõistab, et möödasõit ei ole kohustuslik manööver;
oskab ohutult mööda sõita nii päri- kui ka vastassuuna vööndi kaudu;
oskab käituda möödasõidetava rollis;
oskab peatuda ja parkida väljaspool asulat;
omab realistlikku arusaama isiklikest, möödasõidu, möödumise, ümber-
põike, peatumise ja parkimisega väljaspool asulat seotud tugevatest ja
nõrkadest külgedest.
32
Sõiduki juhtimine planeeritud teekonnal
Aine lühikirjeldus
Õpilane planeerib sõidu punktist A punkti B ja sõidab sihtpunkti plaani kohaselt.
Sõitu planeerides kasutatakse navigeerimisseadet ja/või kaarti . Planeeritud
teekonnal sõites on oluline pöörata tähelepanu sõiduraja valikule riski vältimise
eesmärgil ja harjutada sõitu juhatusmärkide järgi. Soovitav kasutada selle
teema läbimisel rühmaõpet. Iga õpilane peab juhtima ühe sõidutunni.
Aine üldeesmärgid
Luua eeldused arusaama kujunemiseks, et sõitudega seonduvat aegsasti pla-
neerides on võimalik mõjutada sõidu ohutust ja säästlikkust. Luua eeldused moti-
vatsiooni suurendamiseks sõiduga seonduvat planeerida.
Õpiväljundid
Pärast koolitust õpilane:
oskab nii asulas kui ka väljaspool asulat sõitu planeerida ja koostatud
plaani järgi sõita;
mõistab, et sõitu planeerides on võimalik mõjutada sõidu ohutust ja
säästlikkust;
on rohkem motiveeritud sõitu riski vältimise ja keskkonna säästmise
eesmärgil planeerima.
31
Keskkonda säästev sõiduki juhtimine
Aine lühikirjeldus
Autojuhi peamised võimalused sõites keskkonda säästa on: teha tähelepanekuid
piisavalt kaugelt, hoida piisavat piki- ja külgvahet , planeerida sõitu eesmärgiga
võimaluse korral mitte seisma jääda, kasutada antud olukorras võimalikult kõrget
käiku, kiirendada reipalt. Rõhutatakse, et säästlik sõiduviis on ka ohutu sõiduviis.
Sõidu ajal mõõdetakse keskmist ja hetkelist kütuse kulu.
Aine üldeesmärgid
Luua eeldused keskkonda säästva sõiduviisi kujunemiseks. Luua eeldused realist-
liku arusaama kujunemiseks isiklikest, säästliku sõiduviisiga seotud tugevatest ja
nõrkadest külgedest. Toetada plaani koostamist tegevuste kohta, mida harjutada
esmase juhiloa omamise ajal, süvendamaks oskusi sõita keskkonda säästvalt, riske
vältivalt ja teisi liiklejaid arvestavalt.
Õpiväljundid
Pärast koolitust õpilane:
oskab juhtida sõidukit keskkonda säästvalt;
mõistab, et säästlik sõiduviis on ka ohutu sõiduviis, milles ei ole midagi
keerulist;
on rohkem motiveeritud juhtima sõidukit keskkonda säästvalt, riske väl-
tivalt ja teisi liiklejaid arvestavalt;
omab realistlikku arusaama isiklikest, säästliku sõiduviisiga seotud
tugevatest ja nõrkadest külgedest;
on teinud plaani, mida harjutada esmase juhiloa omamise ajal, süven-
damaks oskusi sõita keskkonda säästvalt, riske vältivalt ja teisi liiklejaid
arvestavalt.
SE
Kooli sõidueksam
Aine lühikirjeldus
Lähtutakse MKM määrusest nr 58 “Mootorsõidukijuhi teadmiste, oskuste ja käitu-
mise liiklusalased kvalifikatsiooninõuded”.
Aine üldeesmärgid
Õpilase eksamineerimise eesmärk on hinnata õpilase teadmiste, oskuste, käitu-
mise ja hoiakute vastavust juhi kvalifikatsiooninõuetele, mis tulenevad MKM
määrusest nr 58 “
sõiduõppe-teemad, Autokool autokoolid autosõit B-kategooria juhiluba juhiload algaste e-õpe lõppaste lõppastme koolitus lisasõit libedasõit pimeda ajal sõitmine mootorratta esmaabikoolitus täiendõpe A-kategooria jätkukoolitus BE-kategooria autokool Tallinnas jalgratturite koolitus driving school B-category teooriaeksam sõidueksam sõidutund õppesõit automaatkäigukast Toyota Corolla driving lessons theory A-category, sõiduõppe-teemad